Megint nagyon beindult a kínai autópiac: bőven kétszámjegyű a bővülés
Alig négy hónap alatt hétmillió autó talált gazdára a távol-keleti országban.
Alig négy hónap alatt hétmillió autó talált gazdára a távol-keleti országban.
Ha Kínában csinálnak hasonlót, akkor Európában miért ne?
Kínában már közel az árparitás a hagyományos autókkal.
A védővámok kereskedelmi konfliktushelyzetben nagyon hamar vissza tudnak ütni – mondják.
Mint amikor egy kutya megrázza a bundáját.
Beelőzött az új világ kínai népautója.
És ez még csak a kezdet, még hét ilyet építtetnének.
A BMW és a többi német autógyártó számára Kína most a legfontosabb egységes piac, a BMW az iX3-at onnan exportálja Európába, jövő évtől pedig az elektromos Minit is.
Ez derült ki a hétfőn megnyílt nagy autókiállításon Münchenben, ahol a legnagyobb elektromos autókat előállító kínai cég, a BYD hat új modellel is jelentkezett. És ott van még az amerikai Tesla is.
Ha a számok nagyságrendileg nem is stimmelnek, akkor is rengeteg jármű pusztul elhagyottan a hegyek közt Kelet-Kína szívében.
Olyan vevőkre céloznak, akik egy Mercedes vagy Porsche helyett valami egzotikusat akarnak.
Valójában nem egy egyedi orosz konstrukcióról van szó, hanem egy átnevezett kínairól.
Két cégcsoportra válik a Renault, az egyik a hagyományos motorú autókat gyártja majd, míg a másik az elektromos modelleket. A hibrid és hagyományos járműveket egy kínai–francia vegyesvállalat készíti majd.
Az Oxford melletti üzemből elviszik az elektromos Minik gyártását az ázsiai országba.
A Renault-tól visszaállamosított moszkvai gyárban a lehető leggyorsabban elkezdenék gyártani az autókat.
A kínai okostelefon-gyártó veheti meg a Saab jelenlegi tulajdonosát.
A Huawei és a Xiaomi után egy másik kínai okostelefon-gyártó cég, az Oppo is autókat akar piacra dobni.