Megint nagyon beindult a kínai autópiac: bőven kétszámjegyű a bővülés
Alig négy hónap alatt hétmillió autó talált gazdára a távol-keleti országban.
Alig négy hónap alatt hétmillió autó talált gazdára a távol-keleti országban.
Ha Kínában csinálnak hasonlót, akkor Európában miért ne?
Kínában már közel az árparitás a hagyományos autókkal.
A védővámok kereskedelmi konfliktushelyzetben nagyon hamar vissza tudnak ütni – mondják.
Mint amikor egy kutya megrázza a bundáját.
Beelőzött az új világ kínai népautója.
És ez még csak a kezdet, még hét ilyet építtetnének.
A BMW és a többi német autógyártó számára Kína most a legfontosabb egységes piac, a BMW az iX3-at onnan exportálja Európába, jövő évtől pedig az elektromos Minit is.
Ez derült ki a hétfőn megnyílt nagy autókiállításon Münchenben, ahol a legnagyobb elektromos autókat előállító kínai cég, a BYD hat új modellel is jelentkezett. És ott van még az amerikai Tesla is.
Ha a számok nagyságrendileg nem is stimmelnek, akkor is rengeteg jármű pusztul elhagyottan a hegyek közt Kelet-Kína szívében.
Olyan vevőkre céloznak, akik egy Mercedes vagy Porsche helyett valami egzotikusat akarnak.
A korábban nagyon sikeres kompakt autó megszűnik, és vele együtt a Ford a gyárat is eladná.
A cég vezetője szerint csak így lehetnek az öt legnagyobb gyártó között, ami az egyetlen életképes út.
Valójában nem egy egyedi orosz konstrukcióról van szó, hanem egy átnevezett kínairól.
Két cégcsoportra válik a Renault, az egyik a hagyományos motorú autókat gyártja majd, míg a másik az elektromos modelleket. A hibrid és hagyományos járműveket egy kínai–francia vegyesvállalat készíti majd.
Az Oxford melletti üzemből elviszik az elektromos Minik gyártását az ázsiai országba.
A Renault-tól visszaállamosított moszkvai gyárban a lehető leggyorsabban elkezdenék gyártani az autókat.
A kínai okostelefon-gyártó veheti meg a Saab jelenlegi tulajdonosát.
A Huawei és a Xiaomi után egy másik kínai okostelefon-gyártó cég, az Oppo is autókat akar piacra dobni.